Volant monopostu F1 není vůbec obyčejným volantem a v porovnání s běžnou silniční automobilovou dopravou se jedná o velice drahou součástku. Jednotlivé týmy si většinou přísně chrání různá technická řešení a zlepšováky, které u této části celé formule používají.
Ovšem fanoušci F1 se nyní mohou poměrně detailně seznámit s tím, jak vlastně takový volant monopostu vypadá a co všechno obsahuje. A to díky videu, které zveřejnil McLaren, na kterém inženýr týmu Mark Temple vysvětluje, k čemu jednotlivé páčky a tlačítka vlastně fungují.
Na volantu tak můžeme nalézt několik hlavních ovladačů. V levé horní části se nachází přepínač na vypínání a zapínání rádia. Pod ním je žluté tlačítko, tzv. overtake button, který se používá, pokud potřebuje jezdec více výkonu při předjíždění. Dále můžeme vidět zelené tlačítko s písmenem N, které jasně značí neutrál.
Centrální plocha volantu je vyhrazena displeji, okolo něj jsou pak rozmístěny nejrůznější ovládací prvky vlevo i vpravo od něj a také pod ním. Na spodní straně najdeme tlačítka se znaky plus a mínus. Ty jezdec používá společně s kruhovým přepínačem pod displejem. Tato nastavení slouží pro změny v šasi a v motoru. Pomocí každého z kruhových přepínačů jde měnit hned 14 věcí na celém automobilu.
Ovládací prvky jsou na volantu rozmístěny symetricky a tak na pravé i levé straně můžeme nalézt přibližně stejný počet tlačítek. Pomocí těchto knoflíků může jezdec zobrazovat startovací mapu či ovládat speed limiter, pro dodržování maximální povolené rychlosti v boxové uličce. Vraťme se však ještě k displeji. Na něm se jezdci zobrazují nejrůznějších zajímavé informace jako třeba časy na kolo. Pilot na něm také může vidět různá varování, jako například výjezd safety caru či modré vlajky. Dále je zde možné zjistit teplotu motoru, pneumatik či brzd a také nastavení celého vozu.