Jako každý rok se v říjnu na Holešovickém výstavišti konala výstava automobilů Autoshow Praha včetně tuningového srazu na Bruselské cestě. Vše bylo ještě okořeněno 3.ročníkem „Setkání mistrů trucktrialu a několika stálými pouťovými atrakcemi.Jenže, letos vše bylo takové nějaké skromné. Pavilony kolem Křižíkovy fontány zůstaly zavřené a ani zhořelé křídlo, na jehož místě nyní stojí velký stan působily dosti chmurným dojmem. Podobný pohled se naskytl i na venkovním tuningovém srazu, na který mělo největší podíl šedivé deštivé počasí.
Oč menší prostory obsadili dealeři automobilek, o to více se zde vyjímaly novinky. Nejvíce novinek představil koncern Volkswagen Group a tou nejočekávanější byla Škoda Superb Combi. Vystavený model s přeplňovaným naftovým agregátem 2.0 TDI CR DPF/125 kW zaujme na první pohled nadprůměrnou nabídkou prostoru. Ten představuje, jako tradičně u vozů Škoda, špičku ve své třídě. Pojme 633 litrů, resp. 1865 litrů při sklopených zadních sedadlech. Podobné hodnoty transportní kapacity nedokáže v segmentu vozů střední třídy v současné době nabídnout žádný z konkurentů. Nový Yeti byl k vidění s benzinovým agregátem Yeti 1,2 TSI/77kW. „Ačkoliv Yeti míří do relativně úzké skupiny zákazníků, ohlasy z naší prodejní sítě jsou velice pozitivní. K dnešnímu dni, tedy ani ne dva měsíce od jeho uvedení na trh, jsme obdrželi více než 1600 objednávek“, konstatoval Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu. Nutnost ochrany životního prostředí je trvale podstatnou součástí filozofie společnosti Škoda Auto. Poprvé v ČR se tak ve výstavní premiéře představila sériová verze modelu Octavia Combi s pohonem na LPG. Ta je postavena na bázi benzinového motoru 1,6 MPI/75 kW. Kapacita zavazadlového prostoru zůstala bez ohledu na zabudované nádrže bez omezení a činí 580 litrů pro verzi Combi.
A aby toho nebylo u VW málo, představili v národní výstavní premiéře ještě Audi A5 Sportback, SEAT Leon Cupra R, Golf Variant nebo nový Transportér a Multivan. Dále na výstavišti proběhliÿ i další české premiéry, jakými byly například Mazda CX-T 2,2 MZR-CD, Hyundai i30 Sport nebo Ford Connect Tournero. Více Vám asi napoví naše fotogalerie, ve které naleznete celkový přehled o Autoshow Praha.
Samotnou kapitolou byl venkovní tuningový sraz Tuning Power 2009, jenž je nedílnou součástí Autoshow Praha. Již v úvodu jsem zmínil nevlídné počasí, které naší republiku již týden zužuje. Ač první účastníci najížděli již před osmou hodinou, nakonec celkový počet nepřekročil pět desítek soutěžících. I když účast byla skromnější, objevilo se i několik pravidelných účastníků Tuning Cupu. Jako poslední přijeli dva soutěžící z Německa s Audi TT a 100. V kategorii „Nej tuningový vůz světové značky“ si to rozdali s dalšími dvěmi našimi Audinami známými ze soutěží Tuning Cupu. Tentokrát byli úspěšnější Němci a odvezli si dva dva hlavní poháry. Dá se říct, že mezi tyto čtyři Audiny se rozdělili i zbývající doplňkové kategorie. Jen v audiu si třetí místo odvezla Olinova Fabie a zároveň vyhrála i první místo v kategorii „Nej tuningový vůz české značky“ před krtečkem s Octavií.
Zajímavým doprovodným programem byl 3.ročník „Setkání mistrů trucktrialu“ , který se nacházel v zadní části výstaviště a piloti trucků byli snad jediní, kterým nevadilo deštivé počasí. Více Vám opět napoví naše fotogalerie. Závěrem ještě připomenu, že již příští víkend se v Chaberském kempu koná 9.sraz SKODAHOME.cz. Toto setkání je takovou tečkou za letošní sezónou. Ač je to sraz hlavně o pokecu, jsou připravené i dvě novinky. Tou první je premiéra repliky vozu Porsche 550 spyder z roku 1955 na podvozku z Rapidu a mini orientační soutěž o tři pohárky ŠkodaTour. Zároveň jsou pro prvních 77 účastníků s vozy Škoda nebo VW koncern připraveny již tradičně pamětní plakety.