Úvod letošního ročníku soutěže AZ pneu Tuning Cup začal opravdu svižně. Stačily první dva květnové víkendy a soutěž se hned dostala téměř do svého poločasu. Dvě z pěti základních kol jsou za námi a znají své vítěze i poražené. Pojďme se tedy s menším zpož
Fashion Cars Vysoké Mýto
Trend deštivého počasí v době konání AZ pneu Tuning Cupu bohužel pokračuje i nadále. Nevíme, čím jsme si to zasloužili, ale už bychom opravdu přivítali aspoň jedno jediné kolo za doprovodu sluníčka a krásného počasí. Třeba se nám to už brzy vyplní. Už páteční noc ve Vysokém Mýtě noc nám sice ukázala, že počasí zrovna ideální nebude, ale výsledek zase tak špatný nebyl. Chmury jsme dokázali zahnat díky polským účastníkům srazu, kteří se s námi podělili o novinky z jejich tuningové scény. Moc vozidel se v průběhu roku dle jejich avíza v AZ pneu Tuning Cupu sice neukáže, ale pokud se všechno podaří, na finále už by mohla dorazit docela početná ekipa reprezentující zemi našich severních sousedů. A určitě nebudou jen tak do počtu – vždyť už ve Vysokém Mýtě kluci docela slušně zabodovali. Tak například Kacper Szczepa (SEAT Leon) nebo Rafal Sokolowski (FIAT 125p) zvítězili ve svých kategoriích.
Počet registrovaných soutěžících se zastavil na čísle 85 – vzhledem k tomu, že ještě v 8 ráno vydatně pršelo, není to úplně špatný výsledek. Příliš mnoho úplných novinek se ve Vysokém Mýtě ještě neukázalo. Pokračuje tak trend z let minulých, kdy soutěžící spíš zlepšují a zdokonalují své stávající vozy, než aby se pouštěli do úplně nových projektů. Je to docela logické – pokud máte v garáži dobrý základ, který občas ve své kategorii dokázal potrápit favority, proč vymýšlet něco úplně nového. Je lepší ho posunout na další metu a pak už nezbývá než čekat na to, co přes zimu vymyslela konkurence, a jak se nová evoluce bude zamlouvat odborné porotě soutěže. Není to ale tak, že by vůbec žádná nová auta nevyjela. Například moc pěknou Hondu CRX představila Kateřina Martinková a získala tak třetí místo ve své kategorii. Mezi nové tváře patřil i František Kraus s červenou Octavií RS, který díky provedeným úpravám ještě posílil sportovní image tohoto modelu a zaslouženě vystoupal na bronzový stupínek v kategorii Škoda Modern Scene. Na vyjmenování dalších novinek už nemáme prostor, třeba se k nim vrátíme někdy v budoucnu.
A nejlepší vůz srazu? Opět ze Slovenska … Peter Kováč, VW Polo 6N. Tohle původem pražské Polo se drží i po několika letech v neuvěřitelné kondici a my jsme moc rádi, že se z českých srazů nevytratilo. Prodeje podobných aut totiž končí buď jejich úplnou devastací nebo nějakou kolostřešní kombinací, protože noví majitelé se k nim nechovají zrovna nejlíp. Takových případů už bylo … Peter je ale naštěstí z trošku jiného soudku a o svůj vůz se stará opravdu vzorně. Jak Fashion Cars zhodnotit? Celkově šlo o povedený a klidný sraz, jenom těch diváků mohlo přijít více. S počtem soutěžících jsme byli na úvod spokojeni a všem moc děkujeme za jejich účast.
Mimoňské války XVI
Účast na Mimoňských válkách s pořadovým číslem šestnáct pro nás byla spíše zklamáním. Za všechno hovoří celkový počet registrovaných aut v soutěži – 66. Na většině území ČR sice vládl opět déšť, ale Mimoni se kupodivu vyhnul. Faktorů, proč byla účast na nejmenší úrovni za poslední tři sezóny, bylo ale více. Tím nejdiskutovanějším byla určitě výše vstupného. Většina soutěžících vozí maximálně jednoho spolujezdce a někdy na sraz vyrazí úplně sami. V tomto případě je 600Kč opravdu docela dost, takže spousta lidí si svou účast rozmyslela. A to jsme na Fashion Cars Vysoké Mýto ještě rozdali více než 20 volných vstupenek. Termín týden po prvním kole AZ pneu Tuning Cupu také nebyl ideální a někteří soutěžící se navíc chystali na Wörthersee 2010. Tolik možné důvody, proč Mimoňské války letos (co se týká účasti v naší soutěži) nedopadly zrovna nejlíp. Nutno podotknout, že i prostor pro libovky nebo VIP hosty byl oproti minulým letům zaplněn mnohem méně. Proč tomu tak je, na to musí organizátoři srazu už přijít sami. My můžeme doporučit pouze jednu věc – co tak zkusit zvýhodnit ty, kteří jedou na sraz v autě sami? 600Kč je v tomto případě opravdu přehnaná částka … pomohlo by to nejen ke zvýšení účasti v nejrůznějších soutěžích, ale mnohem více spokojeni by byli i další návštěvníci srazu, protože by se měli na co dívat. Až na tuto věc se pořadatelům totiž příliš mnoho věcí vytknout nedá – program je opravdu bohatý, spolupráce s Policií ČR na výborné úrovni a organizačně sraz také nevázl.
Dost už ale analýzy současného stavu, pojďme ještě k AZ pneu Tuning Cupu. I menší konkurence přispěla k tomu, že ocenění Best of Best po delší době získal vůz, pro který to znamenalo premiérové absolutní vítězství. Z trojice adeptů (Škoda Favorit, Karel Buzický; Honda CRX Targa, Lubomír Vicha; Škoda Fabia, Lukáš Černý) se nakonec nejvíce radoval právě posledně jmenovaný. Kromě tohoto úspěchu získal také vítězství ve Fabia Scene a další dva poháry v doplňkových soutěžních kategoriích.