S těmito srazy byly letos spojeny určité problémy, ale nakonec se povedlo alespoň jeden uspořádat. Jediné co nás trochu zarazilo, byla cena 500 Kč za auto bez ohledu na počet cestujících a 250 Kč pro pěší se nám zdálo opravdu moc. Jinak si ale sraz zaslouK naší radosti byla Mimoň dodatečně zařazená i do Tuning Cupu a my se jako obvykle na škodovácké scény podíváme trochu podrobněji.
Protože nám už zbývá pouze jedna soutěž, dá se říci, že o většině účastníků Velkého finále je již rozhodnuto. Tím nechci říct, že v Týnci o nic už nepůjde. Naopak, tam na mnoho účastníků padne tak zvaný Černý Petr a skončí na sedmém či horším místě, ba i těsně za postupovou šesticí, i když celý rok byli v ní. A nyní hurá na škodovky.
Začneme scénou Škoda Oldies, ve které přijeli pouze tři soutěžící. Na prvních dvou místech se nedělo nic nového a vítězství si odvezl neporažený v letošní sezoně Zdeněk Rak se Škodou Rapid. Za ním skončil korunní princ letošní sezony Michal Chomát též na Rapidu. Třetí příčku si odváži Radomír Kopecký se svým Brkem, který si tím upevnil postupovou příčku. První dva jmenovaní mají již finále zajištěné. Na zbylá čtyři místa je ještě teoreticky pět účastníku za týden jeden půjde z kola ven.
Zajímavá byla v Mimoni Škoda scéna, ve které se objevila dvě nová auta, která se již do finále neprobojují, protože nesplní limit účasti alespoň na třech soutěžích. První místo si odnesl suverén této kategorie Karel Buzický a jeho červený Favorit s jistým postupem do finále. Další dvě místa obsadili letošní nováčkové Pavel Nisser a Jan Klekner s Felíciemi. Pod stupněmi vítězů skončili Jiří Petřík, Štěpán Domorád a Martin Fabiánek všichni se Škodou Felícii. První dva jmenovaní si upevnili pozice na postup do finále, ale jako i v předešlé kategorii o postupujících rozhodne poslední soutěž. I když zde mají jistou účast Karel Buzický, Břetislav Axman a Jiří Petřík. Na další tři postupová místa je teoretiky ještě šest postupujících.
Další scénou je Škoda Modern, kde také ještě není rozhodnuto a o postup to bude ještě hodně dramatické. Vším zamíchal vítěz Tomáš Kočárník a jeho Octavia Combi a vytvořil si teoretickou možnost postoupit na finále. Druhé místo si odváží Milan Mašek a třetí skončil Petr Praščinec oba s Octaviemi. Oba jmenovaní si zajistili i finálový postup. S nimi má finále jisté i suverén této scény Petr Richter a Miroslav Průcha. Čtvrtý skončil Radek Pipota, kterému k jistotě postupu chybí jeden bod. Pátý byl Jakub Lelek a za ním šestý další adept na postup František Hampl, jenž bude muset v poslední soutěži hodně zabojovat, aby nezískal Černého Petra. Včera na posledním sedmém místě skončil Václav Chroust se svým Superbem. Účastníci na place si všimli i Pticova Supa, ale ten přijel se zpožděním a nestihl registraci.
A nyní se dostávám k poslední škodovácké kategorii, kterou je Fabia scene. Tady je situace hodně zajímavá, protože suverén Radek Jambor začíná mít velkého konkurenta ve Šmoulovi, se kterým v Příbrami prohrál a letos už byl poražen i žabičkou Martina Kroise. A i na dalších místech není úplně jasno, dá se říct že se jedná o jednu z nevyrovnanějších kategorií vůbec, čemuž napovídají i Mimoňské výsledky. První místo obsadil Jan Míka – Šmoula a zajistil si postup na finále.Pro pohárek za druhé místo si šel mile překvapený Olin a až třetí skončil Martin Krois se svojí žabičkou. Čtvrtý zkončil Filip Taubner – Fíla a jeho combi, jenž má už jen teoretickou možnost účasti ve finále. Páté místo si tentokrát odváží Vláďa Mizerák, jenž je jediným sedanem v kategorii. Jistý postup do Velkého finále mají Jambor, Krois, Olin a Šmoula. Na posledních dvou postupových místech jsou Köteleš a Šťastný, jež by mohl přeskočit Fíla, ale moc možností na postup není. Jedna z možností, že by zvítězil (druhé místo nic neřeší) a jmenovaní by nebodovali.
Příští týden touto dobou už bude jasné kdo si vybojoval postup do Velkého finále, kdo bude čekat na to jestli někdo odřekne a nebo začnou již nyní pracovat na svých autech, aby je připravili na příští ročník Tuning Cupu. Nyní si prohlédněte ještě fotogalerii, kterou pro Vás tentokrát nafotil Ptica.