Čtvrtá generace modelu ŠKODA OCTAVIA v tradici sportovně laděných vozů RS nejen pro zábavu a i na rodinnou dovolenou. Modelu Combi tak nechybí prostor, ale ani výkon, který vám cestu na dovolenou přemění v zábavu.
ŠKODA Octavia Combi RS
Více popisovat Octavii je asi nosením dříví do lesa, ale alespoň stručně. Po vozu OCTAVIA RS iV, prvním voze RS značky ŠKODA s plug-in hybridním pohonem, je v nabídce také model OCTAVIA RS s jedním benzinovým a jedním naftovým motorem.
OCTAVIA RS s motorem 2,0 TSI a OCTAVIA RS iV mají výkon 180 kW (245 k). Motor 2,0 TDI nabízí výkon 147 kW (200 k) a jako jediný z trojice vozů RS nabízí na přání také pohon všech kol. Všechny tři varianty zdobí sportovní prvky karoserie s typickými černými detaily. Sportovní interiér je také převážně v černé barvě.
Cesta do Itálie
Tentokrát nás zajímalo, jak zvládne dvoulitrový benzínový motor cestu na jih za teplem. Propojení s mobilní aplikací našeho mobilu (Apple) bylo bezproblémové a fungovalo s vozem na jedničku. Navigace přenášená na monitor byla přesná a informovala nás s dostatečným předstihem.
K pohodlnému cestování přispěl i variabilní podvozek, který dovolil nastavení optimálního jízdního komfortu, vůči zatížení vozu. Tím se dostáváme i pro dost důležitou informaci majitelů vozů, a tou je spotřeba. Na dovolenou většinou nejezdíte sami s aktovkou. Tentokrát ve voze cestovali tři osoby a zavazadla s věcmi na týden.
Již cestou ukazovatel průměrné spotřeby při svižné jízdě ukazoval málo přes sedm litrů. Nakonec v cíli po 914 km ukázal spotřebu 7,3 l/100 km při průměrné rychlosti 107 km/h. Když si uvědomíme, že v Rakousku a v Alpách je rychlost na mnoha úsecích omezena na 110 – 120 km/h a několik kolon na italských dálnicích je spotřeba k průměrné rychlosti u benzínového dvoulitru velmi příznivá.
Co dodat závěrem?
I na dovolenou lze tak jet „nadupanou Octávkou“, aniž bychom potřebovali zastavovat u každé benzínové stanice kterou míjíme. Tím, zde chceme říci těm, kteří říkají, že benzínové eReSo žere, není pravda. I zde si užijete svižnou jízdu za přijatelné náklady.