Jen několik měsíců po začátku produkce v závodě na výrobu motorů a převodovek v Mladé Boleslavi sjel z linky stotisící motor 1.2 TSI.
Na základě vysoké poptávky po tomto agregátu, který je nabízen v modelech Fabia, Roomster, Octavia, Yeti a dalších modelech koncernových značek, vzrostla jeho produkce na 1.250 kusů denně. Výroba tohoto motoru poběží i v době nadcházející celozávodní dovolené. V hlavním závodě značky Škoda přitom neprobíhá pouze montáž, ale i odlévání bloku motoru a obrábění důležitých komponentů.
Již v uplynulém roce zaznamenala společnost Škoda Auto rekordní prodej zážehových motorů o zdvihovém objemu 1.2 litru vyráběných v Mladé Boleslavi (TSI a tříválec HTP). Vyrobeno bylo 367.880 motorů, 59,5 % z nich dodala Škoda Auto jiným koncernovým značkám. Z celkového počtu 571.054 převodovek typu MQ 200, které se vyrábí ve stejném závodě, bylo do koncernu dodáno 55,5 procent.
Zcela nově vyvinutý zážehový motor o objemu 1.2 litru z rodiny TSI, je k dispozici ve dvou výkonových variantách (63 kW a 77 kW), má nízké emise škodlivin a je vyroben s použitím materiálů šetrných vůči přírodním zdrojům. Fabia s motorem 1.2 TSI o výkonu 77 kW a optimalizovanou sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou DSG dosahuje kombinované spotřeby pouhých 5,3 litrů benzínu na 100 kilometrů. Emise CO2 činí pouhých 124 g/km.
„Výrobní jubileum je dalším milníkem ve 110leté výrobě motorů v Mladé Boleslavi. Velký zájem zákazníků o agregát 1.2 TSI ukazuje, že jsme se s motory, které mají optimalizovanou spotřebu, vydali správnou cestou,” říká Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.