Nejen některé autobazary, ale také samotní prodejci prodávají automobily, které nejsou tím, čím se na první pohled zdají. Věřte tomu nebo ne, ale některé slušné autobazary denně odmítnou prodávat až desítky vozů. Důvod? Povětšinou podvodný přístup vlastníků automobilu. Které potíže jsou důvodem odmítnutí nejčastěji?
Asi budete překvapení, ale ono pověstné stáčení kilometrů se umístilo až na čtvrté příčce. Tím vůbec nejčastějším problémem je automobil s nefunkčním, či zcela chybějícím filtrem pevných částic, což je stále častější vada. Nákup nového filtru může vyjít i na desítky tisíc korun, a ty samozřejmě majitelé automobilů nechtějí investovat.
Odmítnuté automobily mají nejčastěji odstraněnou keramickou vložku, popřípadě je jejich filtr pevných částic ve vrchní části provrtán. Někteří vychytralí majitelé vozů pak dokonce nechávají přenastavit řídicí jednotku vozu tak, aby nepoznala, že filtr chybí. Na takový podvod se pak většinou přijde až v momentě emisní kontroly.
Tím druhým nejčastějším důvodem je pak exekuce, kterou je automobil zatížený. Počat exekucí v Čechách bohužel roste a někteří dlužníci se snaží automobil prodat hluboko pod cenou. Zákazníci pak většinou hrají velice překvapené a tvrdí, že o ničem neměli ani tušení.
Třetím nejčastějším problémem je vědomě zamaskovaná závada na automobilu. Nejčastěji se jedná o závadu na elektroinstalaci a na prvcích výbavy, které lze jen těžko odhalit. Například to může být nefunkční vyhřívání zadního okna, popřípadě zrcátek. Takových poruch si během léta prostě nevšimnete.
Jak jsme avizovali již na začátku stáčení kilometrů není tak horkým problémem a umístilo se až na čtvrtém místě. Oproti minulým rokům se jedná o výrazný pokles, což souvisí nejspíše s medializací tohoto problému. I přesto se však stále ještě ukazují “borci“, kteří jsou schopni nabízet ojetý vůz stočený i o více jak 100 tisíc kilometrů. Naštěstí se to dnes děje již jen výjimečně.