Svolávací akce nejsou pro automobilky ničím ojedinělým. Ovšem čas od času je jejich důvodem skutečně velká kuriozita, jako současná svolávačka Mercedesu, kvůli příliš rychlému couvání modelů třídy G.
Rychle dopředu i dozadu
Šestilitrové dvanáctiválcové biturbo je pohonnou jednotkou, která dokáže vůz dostat do pořádné maximální rychlosti. Platí to i o vozu Mercedes-AMG G65, se kterým nyní musejí jeho majitelé do servisu. Důvod je velmi kuriózní. Krom velké rychlosti vpřed, se totiž G pohybuje velmi rychle i vzad a to je problém.
Mercedes říká, že vozy dané série mohou být vybaveny nesprávným softwarem pro omezování rychlosti při couvání. Už při překročení 25 km/h se automobil stává při náhlých změnách směru jízdy nestabilním a posádka je tak ohrožena. Řešením problému je rychlost omezit.
Problém se týká nejvyššího provedení předchozího géčka, kde motor poskytuje výkon 463 kW. Ten putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím sedmistupňové samočinné převodovky. Z klidu na 96 km/h tak automobil zrychluje za 5,1 sekundy. Navíc automobil nepatří k nejmenším a to samé se dá říct i o jeho váze 2,8 tuny.
Další problémy
Pro G se však nejedná o první problém. Sérii z roku 2016 trápilo také lanko mezi vnitřní klikou a zámkem dveří, které nebyly dostatečně pevné a při nehodě mohly jezdce ve voze uvěznit. A kousky vyrobené v letech 2012-2017 zas mohou mít problém s kloubem řízení, který se kvůli příliš velkému utažené až moc opotřebovává.