Kromě každoročního závodu současných závodních speciálů v Le Mans, se každé dva roky pořádá závod veteránů ,, Le Mans Classic“ na který se sjíždí tisíce starých aut. Celá rodina jsme se dohodli, že se letos na závody vypravíme také, abychom osobně nasáli
Seznámili jsme se s panem Jiříčkem, který je také ,,fanda do starých automobilů“, jako jsme my a tento nadšenec celý výlet zorganizoval. Trasa byla naplánována, přihlásilo osm veteránů, které se chtěly zúčastnit.Brzy jsme ale zjistili, že tolik aut nemůže tvořit stálou kolonu, zvláště pak ve větších městech. Později se objevil další spoluorganizátor Milan Bumba a s ním i další možnost jak se na závody dostat. Jeho trasu tvořilo mnoho návštěv automobilových muzeí, prohlídce bývalého městského okruhu a míst, které měli něco společného s motorismem. Nakonec jsme se dohodli majitelé tří vozů Porsche. Porsche 911, 914 a replika Spyderu 550 (podvozkové skupiny Škoda Rapid). Jeli jsme tedy přes Stuttgart, kde jsme se vyfotili u muzea Porsche. Cesta pookračovala do Mülhouse, kde je obrovské muzeum Bugatti bratří Schlumpfů. Dále přes Dijon a kolem Paříže do Le Mans.
Po příjezdu jsme si postavili stan a zabydleli se. Pak jsme se šli podívat jak to na závodech chodí a trochu se zorientovat v ternu. Druhý den, v pátek se konaly tréninky a kvalifikace do samotného závodu. Ocitli jsme se ve snu. Všechna depa a boxy byly přístupné veřejnosti a tak jsme toho pochopitelně využili.
V sobotu dopoledne se jezdily seznamovací jízdy,a také úžasný závod malých capartů takzvaný ,,Little big mans“ v naprosto dokonalých zmenšeninách původních závodních automobilů. A odpoledne v 16:00 odstartoval opravdový závod 24 hodin Le Mans Classic 2010. Aby se jednotlivé týmy mohly účastnit závodu, bylo nutné mít v každé kategorii svůj vůz. Kategorie se dělily do 6 kategorií, podle roku výroby, od roku 1923 do roku 1979. Samotný závod probíhal tak, že jednotlivé týmy střídaly svá auta v jednotlivých kategoriích. Startovalo se stylem ,,Le Mans“ tedy že jezdci zaparkovali svá vozidla na kraj vozovky a dobíhali k nim.
V celém závodě byl jediný Čech se Škodou 1101 Sport, Miroslav Krejsa. Dojel na báječném 15 místě z celkového počtu 75 vozů ve skupině i přesto že ve skupině startovaly mnohem výkonnější závodní automobily. Také se po první rozjížďce, kdy jim Mirek pěkně zatápěl začali do našeho boxu trousit soupeři a očuchávat, co je to vlastně za obsah!
Byly to nezapomenutelné zážitky, které si budu dlouho pamatovat. Těším se už zase na další závod, který se koná za dva roky, a doufám, že tam budu moci opět podívat a stát se tak součástí zhruba 8000 vozů a fanoušků stejného nadšení, jako jsme my.